40 % af Pumpehuset arrangementer laver vi med vækstlagsarrangører – altså koncertarrangører, som ikke laver koncerter på fuldtid. Der er både arrangører, der laver fem koncerter i Pumpehuset om året, og arrangører, som kun laver én specifik koncert med deres eget band. Vi går derfor meget op i at skabe rammerne for arrangørvækstlaget.
Når du/I som band eller repræsentant for et band eller arrangør skriver til os med forslaget om at booke dig og dine kollegaer, bør du derfor være opmærksom på vores samarbejdsmodel. Vi går nemlig meget op i, at det skal være en fantastisk og sjov oplevelse at spille i Pumpehuset. Det er ikke sjovt at spille selv den bedste musik foran blot en håndfuld mennesker.
At sende downloadlinks til musikken samt ekstensive beskrivelser af bandets sammensætning, historik og liveformåen er derfor ikke vejen frem.
Pumpehuset er et spillested, hvor det ikke giver mening at holde åbent for under 100 mennesker. Vi promoter 300 shows om året, så der skal være fælles kræfter i en koncert. Der skal arbejdes benhårdt, dedikeret og ikke mindst struktureret for at sikre en god og succesfuld aften.
Vi vil derfor hellere høre om jeres fanbase, jeres publikum, jeres aktive arbejde for at bygge et following og jeres konkrete idéer til at gøre dette show unikt og velbesøgt. Herunder gerne hvilke andre bands I vil slå jer sammen med, hvilke kommunikationskanaler I bruger osv. Tænk lidt over dét, og gem så standardpressemeddelelsen af vejen.
Vi glæder os rigtig meget til at gøre fra jer.