Talk & Concert: Nafe Smallz (UK)

  1. Talks :
  2. Tim Patta (NL)
  3. Post GRM Daily (UK)
  4. Vuj Copa90 (UK)
  5. Drux & Flam

Er talks kun for kulturradikale, voksne mennesker? Det skulle man næsten tro, hvis man kigger på de mange (i øvrigt glimrende) talks, der tit kan opleves i København. Men der mangler noget for de unge, som lever midt i og ånder for den urbane kultur med alt, hvad den indebærer af musik, mode og mediering.

Dét “talk-tomrum” vil Pumpehuset og DDS hælde noget indhold i ved at skabe et anderledes talkformat, der møder de unge i øjenhøjde, en talk hvor publikum spiller en markant rolle under hele forløbet – ikke blot som en spørgerunde til sidst, når alle er ved at være mætte. Talken skal være en løbende dialog mellem gæsterne på scenen og publikum, hvor Drux & Flam som moderatorer og interviewere sørger for at skabe pingpong mellem dem og skyde emner op i luften, som alle kan gribe og drible videre med. ◊

▀▀ Rammerne skal udfordres ▀▀
◊ Rammerne om talken skal også udfordre de konventionelle rammer (auditorier, biblioteker, undervisningsinstitutioner, osv.), hvor de fleste talks i dag finder sted, da talken kommer til at foregå i Byhaven, som er Pumpehusets udendørsvenue, der hvert sommerhalvår afholder over 150 koncerter med fri entré. Byhavens omgivelser er afslappende, og ved at placere talken her afinstitutionaliseres den og bryder med alle forudindtagelser om, hvordan en talk kan løbe af stablen. Byhaven er ikke et mørkt auditorium, tværtimod kan man se og komme i kontakt med sine medpublikummer og gæsterne på scenen. Og Byhaven er en ramme, som mange af de unge kender til og føler sig hjemme i. Som med alle andre events i Byhaven, vil der være fri entré. ◊

▀▀ Selfmade gæster ▀▀
◊ At udfordre rammerne for en talk nytter jo ikke noget, hvis ikke indholdet følger med. Her har Drux & Flam inviteret tre forskellige, store personligheder til København. Fællesnævneren for de tre er, at de alle er kommer fra det urbane miljø og at det måske ikke lå i kortene, at de hver især, på hver deres måde, skulle skabe en respekteret platform, der har fat i de unge.

♦♦ Tim Sabajo, medejer af tøjmærket og den verdenskendte sneakerstore i Amsterdam, Patta. Patta har efterhånden lavet kollaborationer med de fleste store, fede brands i verden, fx. er deres seneste kollaboration med Air Jordan . Tim Sabajo har rødder fra Surinam og startede Patta med sine brødre i 2004 med afsæt i den hollandske hiphop-scene, som de var en del af. Deres approach har fra starten været håndholdt og lidt skæv, når de med et par store sportstasker rejste verden rundt for at opdrive særlige sneakers, de kunne sælge i deres butik. Patta bliver set som Europas svar på det amerikanske tøjmærke Supreme.

♦♦ Kobe Hagan, grundlæggeren af det store, britiske medie GRM Daily. Kobe Hagan eller Post, som han bliver kaldt, har rødder fra Ghana. Med Post som drivkraft har GRM Daily vokset sig til at være en af de helt store musikmedier i Storbritannien med fokus på den urbane britiske musikscene. En scene der er blevet kæmpestor på verdensplan med stjerner som Stormzy og Skepta. GRM Daily har blandt andet 2 millioner subscribers på YouTube og arbejdet med store brands som adidas og Live Nation.

♦♦ David Vujanic, topunderholdende og tidligere vært på det verdenskendte fodboldmedie COPA90. Vuj’ (som han kaldes) er fra Serbien, men er bosat i London. Han har interviewet store spillere som Neymar, Cristiano Ronaldo & Paul Pogba, og var influencer på de social medier, før ordet overhovedet blev en fast del af marketingjargonen. Han er altid garant for godt humør og utroligt mange interessante holdninger.

◊ De tematiske omdrejningspunkter for talken er er musik, mode, sport, medier og business, og sammen skal de tre gæster og Drux & Flam tale om, hvordan man, uden at have klassiske forudsætninger, som høj uddannelse og et stærkt forretningsnetværk, kan puste liv i en idé. Hvordan har vejen til anerkendelse i den urbane verden set ud for gæsterne? Hvad skal der til for at bryde igennem med sine drømme? Hvordan går man fra idé til handling, og hvad kræver det egentlig at opbygge et brand i en ultradigitaliseret verden?

▀▀ Med tanke på ordsproget▀▀
“Give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime” skal talken skal være en talk, der inspirerer og giver publikum en værktøjskasse til at kaste sig ud i egne projekter. men den skal også være et talerum, hvor publikum kan komme tæt på gæsterne og tale med dem om, hvordan man gør, hvis man har en god idé eller har en ambition om at ville arbejde med mode, musik eller medier – emner der fylder meget hos de unge i dag.

▀▀ Koncert med Nafe Smallz (UK) ▀▀
Efterfølgende vil der være koncert med den vilde autotune rapper Nafe Smallz fra Londons urban-undergrundsscene. Nafe Smallz er sammen med M Huncho de næste til at blow helt op på UK scenen og Nafe Smallz er b.la. med på Skepta’s første single fra hans nyeste album. Nafe Smallz er pt aktuel med EP’en “Good Love” hvor han har fået den canadiske stjernerapper Tory Lanez på. Så dagen afsluttes med manér og fest.

▀▀ Et perfekt match ▀▀
Pumpehuset har siden genåbningen i 2011 været omdrejningspunkt for urban musik og kultur med stribevis af hiphop, grime og r’n’b-koncerter. Drux & Flam er lidt af nogen altmuligmænd indenfor urbanverdenen. De har promoveret urban kultur gennem bloggen DDS og er grundlæggere og prisvindende værter på Tv3 Sports populære fodboldprogram Sat Af. Derudover arrangerer de hiphopkoncerter og ejer produktionsselskabet FrontPocket Production.