Fra Londons eksperimenterende undergrund til den danske indierockscene. Den 22. giver Mark William Lewis – med support fra den danske indierock-trio Spawner.
Den britiske kunstner Mark William Lewis er et af de mest omtalte nye navne på den alternative scene og vender nu tilbage til København.
Med rødder i Londons eksperimenterende musikmiljø udfordrer han de traditionelle rammer for sangskrivning med et særegent og kompromisløst udtryk.
På sit seneste album Tomorrow Is Perfect udfolder han sit mest helstøbte værk til dato, og han har modtaget ros fra medier som Pitchfork og The Fader.
De seneste år har hans musik og koncerter opnået kultstatus og som den første musiker nogensinde er han blevet signet af filmselskabet A24s pladeselskab.
Den 22. oktober kan han opleves live i Pumpehuset.