PUMPEHUSET Præsenterer
Byhaven: Oskar Witt + Slalum

Oskar Witt og Slalum spiller koncerter i Byhaven den 8. august. Som altid er der fri entré, og Byhaven åbner kl. 15.00 - koncerterne starter kl. 19.00. Nørrebro-mestrene i fried chicken, Poulette, serverer mad fra kl. 17.00 og baren bugner naturligvis af lækre Brooklyn-øl, naturvin og cocktails.

Torsdag
8. aug 2024
dørene åbner
15.00
Showet starter
19.00
Pris
Fri entré
Oskar Witt
Oskar Witt startede sin lyriske karriere på poetry slam-scenen, hvor han som ung debutant vandt slams og dykkede ned i ordene. Da han derefter skiftede til en mere rapfokuseret stil, tog han de avancerede rim og den kraftfulde levering med fra poetry slam. Som poetry slammer fik han også udviklet en stor selvtillid på scenen, som giver ham evnen til at styre et publikum. Oskar Witts inspirationer spreder sig på tværs af mange genrer. Lyrikere som C.V. Jørgensen, Michael Strunge samt de store amerikanske rappere har været med til at sætte deres præg på hans personlige stil.

Oskar Witts lyriske univers tager ofte udgangspunkt i mørkere temaer som identitetskrise, ulykkelig kærlighed, frygt mv. Teksterne kombinerer han med eksperimenterende beats, som skaber et unikt lydbillede. Oskar Witt lever sig altid ind i sine tekster og leverer dem derfor med masser af energi og følelse.
Placeholder image
Slalum
Musiker-rapperen Slalum startede som rapper i crewet HVADCRU. Hun har bevæget sig mellem den gamle skoles 90’er-inspirerede MPC-lyd til den nyere skoles skraldede, elektroniske og industrielle beats. Nu tager hun undervisningen videre til sit helt eget klasselokale, hvor du kan forvente både at blive kaldt ud og sat på plads, gennem flabede tekster og raffinerede rim af en hårdtslående tillokkende vokal.

Slalum står med et ben i hiphoppen, et ben i jungle, et ben i dub, et ben i R’n’B og et ben i pop. Slalum har mange ben.

Rent scenemæssigt er en Slalum-koncert blevet til en pakket oplevelse. Fra at have afviklet masser af koncerter i selskab med hjemstavns-crewet HVADCRU, hvor scenen ville vrimle med changerende rappere og dj’s, har rapperne fået nu stukket instrumenter i hænderne. Derudover er der hevet cello, sax, perccusion og bas ind til at komplimenterer de velkendte live-scratchlyde, og at opildne tracksne til live shows. GAFFA kaldte hende en bouncende hoppebold på scenen, som stilsikkert gav slæde på mikrofonen. På scenen har Slalum nok fler’ ben.

Placeholder image